Nesneler
// Geometri sınıfını projemize dahil ediyoruz. import flash.geom.*; // Ekranımızda farenin tuşuna basılma anını yakalayan fonksiyon ekliyoruz addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN, Basildi); // Farenin tuşuna basıldığını yakalayan fonksiyonumuz çalıştırılıyor function Basildi(olay:Event):void { // Eğerki tıklanan hedef daire1 veya daire2 ise if (olay.target.name == 'daire1' || olay.target.name == 'daire2') { // Tıklanan nesneyi sürüklemeye başla olay.target.startDrag(); // Ayrıca her sürüklemede aradaki mesafeyi hesaplayan // Hesapla() fonksiyonumuz çalıştırılıyor Hesapla(); } } // Ekranımızda farenin tuşu bırakıldığı anı yakalayan fonksiyon ekliyoruz addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, Cekildi); // Farenin tuşunun bırakıldığını yakalayan fonksiyonumuz çalıştırılıyor function Cekildi(olay:Event):void { // Eğerki bırakılan hedef daire1 veya daire2 ise if (olay.target.name == 'daire1' || olay.target.name == 'daire2') { // Hedefi sürüklemeyi bırak olay.target.stopDrag(); // Ayrıca aradaki mesafeyi hesapla Hesapla(); } } // Aradaki mesafeyi hesaplayan fonksiyonumuz çalıştırılıyor function Hesapla() { // İlk nokta olarak daire1'in merkez noktasını buluyoruz var merkez1:Point = new Point(daire1.x, daire1.y); // daire2'nin merkez noktası bulunuyor var merkez2:Point = new Point(daire2.x, daire2.y); // İki nokta arasındaki mesafeyi hesaplayan distance() metodu ile uzaklık hesaplanıyor var uzaklik:Number = Point.distance(merkez1, merkez2); // sonuc adlı metin içerisinde bulduğumuz değeri yazdırıyoruz sonuc.text = "Mesafe= " + uzaklik + ""; }