19 Şubat 2012 Pazar, 13:30
2433
ActionScript 3.0'da Matrix sınıfını kullanarak nesneleri yatay, dikey olarak eğme; genişlik ve yüksekliklerini artırmak veya azaltmak işlemleri yapılabilir.
import flash.geom.Matrix;
nesne.x = 160;
nesne.y = 16;
var matrix:Matrix = new Matrix();
matrix.tx = 160;
matrix.ty = 16;
addEventListener(MouseEvent.CLICK, Islem);
function Islem(olay:Event):void
{
if (olay.target.name == 'scale_X')
{
matrix.a = 0.6; // scaleX. Genişlik artırmak/azaltmak
nesne.transform.matrix = matrix;
}
else if (olay.target.name == 'dikey_eg')
{
matrix.b = 0.2; // Dikey olarak eğme
nesne.transform.matrix = matrix;
}
else if (olay.target.name == 'yatay_eg')
{
matrix.c = 0.6; // Yatay olarak eğme
nesne.transform.matrix = matrix;
}
else if (olay.target.name == 'scale_Y')
{
matrix.d = 0.6; // scale_Y. Yükseklik artırmak/azaltmak
nesne.transform.matrix = matrix;
}
else if (olay.target.name == 'normal')
{
matrix.a = 1;
matrix.b = 0;
matrix.c = 0;
matrix.d = 1;
nesne.transform.matrix = matrix;
}
}
Örnek