ActionScript 3.0'da verilen iki nesnenin x veya y-eksenine göre hizalamasını sağlayan uygulamamız.
stage.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN, fn_Surukle);
function fn_Surukle(olay:Event):void
{
if (olay.target.name == 'daire1' || olay.target.name == 'daire2')
{
olay.target.startDrag();
}
}
stage.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, fn_Birak);
function fn_Birak(olay:Event):void
{
if (olay.target.name == 'daire1' || olay.target.name == 'daire2')
{
olay.target.stopDrag();
}
}
stage.addEventListener(MouseEvent.CLICK, fn_Hizala)
function fn_Hizala(olay:Event):void
{
// x'e göre hizalama butonuna tıklayınca
if (olay.target.name == 'butonx')
{
var farkx = Math.abs(daire1.x - daire2.x);
var yari_farkx = farkx/2;
if (daire1.x > daire2.x)
{
daire1.x -= yari_farkx;
daire2.x += yari_farkx;
}
if (daire1.x < daire2.x)
{
daire2.x -= yari_farkx;
daire1.x += yari_farkx;
}
}
// y'e göre hizalama butonuna tıklayınca
if (olay.target.name == 'butony')
{
var farky = Math.abs(daire1.y - daire2.y);
var yari_farky = farky/2;
if (daire1.y > daire2.y)
{
daire1.y -= yari_farky;
daire2.y += yari_farky;
}
if (daire1.y < daire2.y)
{
daire2.y -= yari_farky;
daire1.y += yari_farky;
}
}
}
Daireleri sürükleyerek farklı yerlere taşıyabilirsiniz