Scale
2 boyutlu düzlemde bir nesneyi dikey ve yatay olarak yeniden boyutlandırmak için kullanılır.
Scaletransform:scale(0.75);Scale Örnek
ScaleX
2 boyutlu düzlemde bir nesneyi yatay olarak yeniden boyutlandırmak için kullanılır.
ScaleXtransform:scaleX(0.5);ScaleX Örnek
ScaleY
2 boyutlu düzlemde bir nesneyi dikey olarak yeniden boyutlandırmak için kullanılır.
ScaleYtransform:scaleY(0.5);ScaleY Örnek
Rotate
2 boyutlu düzlemde bir nesnenin şeklini değiştirmeden sabit bir nokta etrafında döndürmeyi sağlar.
Rotatetransform:rotate(45deg);Rotate Örnek
Skew
2 boyutlu düzlemde bir nesneyi eğmeye yarar.
Skewtransform:skew(-25deg);Skew Örnek
Translate
Bir nesneyi 3 boyutlu düzlemde konumunu değiştirmeyi sağlar.
Translatetransform:translate(20px, 5px);Translate Örnek
Matrix
iki boyutlu dönüştürme işlevleri olan rotate() , skew() , scale() ve translate()'e bir alternatiftir. Yani bu fonksiyonlar yerine matrix() fonksiyonunu kullanabilirsiniz.
Kullanımı: matrix( a, b, c, d, tx, ty )
a, b, c, d: Bu parametreler doğrusal dönüşümü açıklamak için kullanılır.
tx: Bu parametre, x ekseni üzerindeki doğrusal ötelemeyi açıklamak için kullanılır.
ty: Bu parametre, y ekseni üzerindeki doğrusal ötelemeyi açıklamak için kullanılır.
transform: matrix(0.8, 0.8, -0.8, 0.8, 250, -30);Matrix Örnek